VKD3D-Proton 3.0: Forbedret gamingoplevelse på Linux!

VKD3D-Proton 3.0

VKD3D-Proton 3.0, den open-source implementering af hele Direct3D 12 API’en oven på Vulkan, er nu tilgængelig for download som en større opdatering. Denne version bringer nogle spændende nye funktioner og forbedringer, der vil glæde både spillere og udviklere.

En af de mest fremtrædende tilføjelser i VKD3D-Proton 3.0 er understøttelsen af FSR4 (FidelityFX Super Resolution 4). Denne teknologi gør det muligt for spil at køre i lavere opløsning, mens de stadig præsenterer et skarpt og klart billede, hvilket resulterer i en bedre ydeevne uden at gå på kompromis med kvaliteten. Dette er især vigtigt for Linux-brugere, der ønsker at få det maksimale ud af deres hardware, især når det kommer til ressourcetunge spil.

Derudover har udviklerne gennemført en fuldstændig omskrivning af DXBC shader backend, hvilket lover bedre præstationer og stabilitet. Denne omskrivning betyder, at shaderne nu kan køres mere effektivt, hvilket kan resultere i en jævnere gameplay oplevelse og færre fejl undervejs.

VKD3D-Proton 3.0 repræsenterer et betydeligt skridt fremad for den open-source gaming-community, og dets forbedrede ydelse og nye funktioner vil utvivlsomt sætte gang i brugernes begejstring for Linux-gaming.